Ne induljunk túrázni víz nélkül!

Bizonyára sokan várták már a jó időt, és úgy tűnik, nem is lehet panasz a kellemes időjárásra. Szinte egyik napról a másikra lépett a tél a tavaszba, és ezzel együtt az emberek elárasztották a hegyeket és a kedvelt kirándulóhelyeket, hiszen ez az idő kedvez a leginkább a nagy túráknak akár gyalog, akár kerékpárral.

Ne hagyjuk otthon a kulacsot!

Szerencsére ma már nem kérdés, hogy amikor túrázni indulunk, akkor is be kell rakni a hátizsákba a kulacsot, persze, csak miután megtöltöttük azt folyadékkal, lehetőség szerint friss vízzel.

Talán nem is gondolunk rá, de még egy kisebb szintkülönbség is izzasztó lehet, különösen a déli, melegebb órákban, ezért mindenképpen fontos, hogy soha ne induljunk el kirándulni folyadék nélkül. És hogy mennyi vizet vigyünk magunkkal?

Nos, ha egy túraútvonalat követünk, akkor megnézhetjük előre, hogy akad-e egy forrás, ahol után tölthetjük ivóvízzel a kiürült palackot, de érdemes felkészülni a legrosszabbra is, vagyis arra, hogy a forrás esetleg kiapadt. Sok helyen várják a kirándulólat turistaházak, menedékházak büfével, ahol szükség esetén be lehet szerezni az utánpótlást.

A lényeg, hogy inkább több vizet vigyünk magunkkal, mint kevesebbet, és soha ne várjuk meg, amíg szomjasak leszünk – időnként álljunk meg, tartsunk hosszabb-rövidebb pihenőket, és ilyenkor pótoljuk az elvesztett folyadékot is.

Nem csak túrázásnál, biciklizésnél is fontos a folyadékpótlás

A biciklizés abban különbözik a gyalogos túráktól, hogy a menetszél miatt gyakran nem érezzük, hogy szomjasak lennénk, pedig a szervezet tekerés közben ugyanúgy izzad és veszít vizet, mint akkor, amikor egy meredek emelkedőn kapaszkodunk föl.

Ha kerékpárral vágunk neki a természetnek, akkor készíthetünk valamilyen izotóniás italt is, hogy az elveszített sókat, ásványi anyagokat is pótoljuk. A magas víztartalmú gyümölcsök ugyancsak hasznosak lehetnek, hiszen ezekből még energiát is tudunk nyerni, ami szintén szükséges egy-egy nagyobb fizikai megterhelés során.

Itt a jó idő, irány a természet, de a megfelelő folyadékpótlásról mindig gondoskodjunk, hogy a túra tényleg az egészségünkre váljon!