Ha télen sportolunk, akkor is fontos a folyadékpótlás

A sportolásról télen sem kell lemondanunk. Nem arra gondolunk, hogy hóban-fagyban is ki kell menni futni – az csak az igazán fanatikusoknak való. De elmehetünk például edzőterembe, jógázni vagy korizni, de akár egy tánciskolába is beiratkozhatunk.

Bármilyen sportról és évszakról legyen is szó, azt soha nem szabad elfelejteni, hogy folyadékra szükségünk van. Még akkor is, ha ezt nem érezzük olyan intenzíven, mint nyáron, amikor a hőmérséklet gyakran a 35 fokot is meghaladja.

Megtévesztő lehet a hideg

Ha a szabadban sportolunk, ahol ilyenkor meglehetősen hideg van, akkor a szomjúságérzetünk közel sem olyan kínzó, mint a kánikulában, ez azonban megtévesztő lehet. Télen ráadásul akkor is kevesebb folyadékot kívánunk, ha valamilyen fedett létesítményben végezzük az adott tevékenységet, mert ilyenkor   bent is hűvösebb van.

Ebben az időjárásban az emberi szervezetnek koránt sincs szüksége akkora munkára a normál testhőmérséklet fenntartásához, mint nyáron, ami azt is jelenti, hogy kevesebbet is verejtékezünk. Ha pedig nem izzadunk annyit, mint a melegebb hónapokban, akkor folyadékot sem kívánunk annyit.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne kellene innunk – tulajdonképpen csak a testünk csap be minket egy kicsit. Ha télen sportolunk, akkor ugyanúgy szükségünk van az elveszített folyadék pótlására, mint a többi évszakban.

Milyen gyakran igyunk télen végzett sportolás közben?

Amikor télen elkezdünk sportolni, mindenképpen vegyünk magunkhoz valamennyi folyadékot – a legjobb a szénsavmenetes ásványi vizek fogyasztása – a tevékenység megkezdése előtt egy órával, majd az edzés befejezése után egy órával ugyancsak. Ha a körülmények engedik, akkor pedig ugyanúgy érdemes húszpercenként meginnunk néhány korty vizet, mint egyébként.

A lényeg az, hogy hűvös idő ide, szomjúságérzet hiánya oda, folyadékra akkor is szükségünk van edzés közben, ha nem érzünk gyötrő szomjúságot. Erre mindig emlékeztessük magunkat, mielőtt sportolni kezdünk, mert különben könnyen felborulhat a folyadékháztartásunk, ami komolyabb problémákat is okozhat.