Luxus vizek ínyenceknek

Talán nem is gondolnánk, de a palackozott vizek piacán is létezik a luxus. Persze, mi, „egyszerű” fogyasztók nem kóstolhatunk bele – szó szerint sem – ebbe a világba, mert ezek a frissítők nem a mi pénztárcánkhoz valók. Lássuk be, 15-20 000 forint nem nevezhető éppen baráti árnak egy 750 milliliteres palackért, de a felső tízezernek igénye van erre, és ha a kereslet adott, akkor olyanok is lesznek mindig, akik kielégítik azt.

A luxus vizeket, ha kategorizálnunk kellene őket valamilyen szempont alapján, két csoportba sorolhatjuk. Az egyikbe azok tartoznak, amik az exkluzív csomagolásukkal hívják föl magukra a figyelmet, míg a másikba a különleges, távoli vagy egzotikus helyekről származók kerülnek.

Amikor a palack adja el a vizet

Igen, ilyen is létezik. És hogy mitől különleges egy palack? Például attól, hogy kézzel készül, vagy attól, hogy színes Swarowski kristályokkal díszítik, esetleg a kettőtől együtt. A benne lévő víz itt nem is olyan lényeges, hiszen a vásárlók nem azt keresik elsősorban – az életérzésért fizetnek nem kevés pénzt, amit a speciális üveg jelent a számukra. Persze, azért nem mindegy, mit töltenek ezekbe a különleges palackokba, de tény, hogy nem jobbak, mint a hazai boltok polcain található, megfizethető magyar italok.

Különleges vizek a világ minden tájáról

A luxus palackozott vizek másik csoportjába azok a folyadékok tartoznak, amik valamilyen egzotikus helyről származnak, ezért nem állnak rendelkezésre nagy mennyiségben. Ezeknek a vizeknek a marketingszövegeiben szinte egytől egyig azt találjuk, hogy valóban érintetlen helyről származnak, hogy különleges ásványianyag-összetételüknek köszönhetően jótékony hatásúak, hogy kristálytiszták és semmiféle szennyeződés nem található bennük. A helyzet azonban az, hogy az ár itt sincs teljesen arányban az értékkel, vagyis jóval többet kell ezekért a vizekért fizetnünk, mint amennyit érnek.

Ha nincs pénzünk különleges üvegre, vagy egy gleccserből, vulkánból, az óceán mélyéről származó vízre, akkor sincs okunk aggodalomra – az olcsóbb frissítők is éppen olyan jók, mint jóval drágább társaik.