Igyunk vizet, de mikor?

Igyunk vizet, de mikor?

Szerencsére napjainkban már egyre több szó esik a vízfogyasztásról, és annak jótékony hatásairól. Szinte biztos, hogy a legtöbben álmunkból felébresztve is fújjuk, hogy mekkora egy ember átlagos napi vízszükséglete, és azt is, hogy milyen károkat okoz a szervezetünknek, ha nem fogyasztunk elegendő folyadékot, illetve, ha nem a megfelelő italokat isszuk. Arról azonban már kevesebb szó esik, hogy mikor vegyük magunkhoz az éltető nedűt, pedig ez éppolyan fontos, mint maga a vízfogyasztás.


Szerencsére napjainkban már egyre több szó esik a vízfogyasztásról, és annak jótékony hatásairól. Szinte biztos, hogy a legtöbben álmunkból felébresztve is fújjuk, hogy mekkora egy ember átlagos napi vízszükséglete, és azt is, hogy milyen károkat okoz a szervezetünknek, ha nem fogyasztunk elegendő folyadékot, illetve, ha nem a megfelelő italokat isszuk. Arról azonban már kevesebb szó esik, hogy mikor vegyük magunkhoz az éltető nedűt, pedig ez éppolyan fontos, mint maga a vízfogyasztás.

Mikor igyunk? 

Sajnos, sokan követik el azt a hibát, hogy csupán akkor isznak vizet, amikor szomjúságot éreznek. Bár az emberi test valóban egy csodás szerkezet, ami mindig pontosan jelzi, hogy mi kell neki, a rossz hír az, hogy amikor az agyunk azt üzeni, szomjasak vagyunk, akkorra a szervezetünknek már igen nagy szüksége van a frissítő folyadékra. A legjobb, amit tehetünk, ha nem várjuk meg a „segélykiáltást”, hanem rendszeres időközönként – mondjuk minden órában – töltünk magunknak egy pohár vizet, és akkor is megisszuk, ha nem porzik a nyelvünk a szárazságtól.

Mindig pótoljuk a veszteséget!

Köztudomású, hogy léteznek olyan italok, amik vízhajtó hatásúak. Ezek közé tartozik a sokak által közkedvelt élénkítő kávé és tea – a bennük található koffein miatt –, de a nyár közeledtével a sört is érdemes megemlíteni, amiből a nagy melegben jólesik egy-egy jéghideg korsóval. Mivel ezen italok hatására a szervezetünkből jóval több víz távozik, mint amit magunkhoz veszünk, ezért a fogyasztásuk közben és után mindig gondoskodjunk a folyadék visszapótlásáról.

Nyáron igyunk gyakrabban! 

Ha beköszönt a forróság, akkor még az eddigieknél is fontosabbá válik, hogy ne kockáztassunk, és ne váljunk dehidratálttá. Az izzadás hatására fellépő nagyobb vízveszteség miatt ebben az időszakban akár 1,5-2 liter folyadékkal többre is szükségünk lehet, a nap folyamán egyenletesen elosztva. 
A lényeg tehát az, hogy soha ne várjuk meg, amíg megszomjazunk, és lehetőség szerint azonnal pótoljuk a szervezet folyadékveszteségét jó minőségű ásványi vizekkel!