Miért kell több vizet inni télen?

Mindenki tisztában van azzal, hogy mennyire fontos hidratáltnak maradni a meleg nyári hónapokban, azonban sokan elfeledkeznek a megfelelő folyadékbevitelről a téli hónapokban. Ennek az egyik oka, hogy kevésbé érzünk szomjúságot hűvösebb időben. Azonban a szervezetünknek legalább ugyanannyi folyadékra van szüksége télen, mint a nyári meleg időszakban. Cikkünkben bemutatunk 5 kulcsfontosságú okot, amiért növelned kell vízfogyasztásodat, hogy egészséges és megfelelően hidratált maradj a téli hónapokban is.

1. A téli kiszáradás megelőzése

Ahogy az időjárás hidegebbre fordul elkezdünk rétegesen öltözködni és bekapcsoljunk a fűtést. A mesterségesen melegen tartott környezet minden esetben száraz levegővel párosul, ami akár kiszáradáshoz is vezethet. Sokszor észre sem vesszük, hogy alig vagy egyáltalán nem ittunk napközben, mivel a testünk szomjúságérzete hideg időben jelentősen lecsökken.

Fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasszunk lehetővé téve, hogy a vér fontos tápanyagokat és oxigént szállítson valamint eltávolíthassa a méreganyagokat.

2. A bőrünk hidratálása

A fűtés miatti száraz és meleg levegő, valamint a kinti hideg levegő miatti kontraszt megterheli a bőrünket. A víz elengedhetetlen a bőr sejtjeinek regenerálódásához, ezért a megfelelő mennyiségű vízivással megelőzhetjük az esetleges hámlást és akár repedések kialakulását is.

3. Energiaszint növelése

Amennyiben azt veszed észre magadon, hogy délutánra könnyebben elfáradsz, ezért koffeinre van szükséged: ez a nem megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztásának, vagyis a dehidratáltságnak a legfőbb jele, a nappali kimerültség egyik oka. A megfelelő hidratáció biztosítja a testünk megfelelő működését, ezért ha kiszáradunk akkor a gondolkodásunk is lassul.

Mindig tarts egy pohár vizet a közeledben és rendszeresen kortyolj is bele, ezzel biztosíthatod, hogy mindig energikus legyél.

4. Küzdj a kilók ellen

Mivel a nappalok rövidebben, ezért kevésbé vagyunk energikusak is, és ez gyakran súlygyarapodással is párosul. A megfelelő hidratáltság miatt az emésztőrendszerünk is jobban működik, jobban feldolgozza a bevitt tápanyagokat.

5. Erősítsd az immunrendszered

A hideg idő megterheli az immunrendszerünket, ráadásul ilyenkor sok a levegőben terjedő vírus is. Ráadásul szárazabbak a nyálkahártyáink is, emiatt csökkan a fertőzésekkel szembeni ellenállóképességünk. Annak érdekében, hogy a betegségeket megelőzzük, ügyelni kell arra, hogy megfelelő folyadékfogyasztásával támogassuk az immunrendszerünket.