Előzzük meg a kiszáradást, de ne igyunk túl sokat sem

Minden évszakban fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasszunk. Azonban a túl sok víz sem jó: a megfelelő mennyiséget, a legegészségesebb formában kellene fogyasztani.

Egy németországi kutatás szerint, különösen a nők és a fiatalok érintettek a kevés folyadékbevitelben. Ők gyakran még egyetlen liter vizet sem isznak naponta. A férfiak ilyen szempontból kevésbé veszélyeztetettek: majdnem két litert isznak meg. Márpedig az orvosok és a táplálkozási szakértők ez utóbbi mennyiséget javasolják.

Mi a kiszáradás?

Amikor a test kiszárad, az azt jelenti, hogy több az elhasznált víz, mint a bevitt mennyiség. A túlzott vízveszteséget nem kompenzálja túl jól a szervezet, a szervezet súlyos árat fizet érte. A dehidratációs szint lehet kisebb vagy nagyobb mértékű, de minden esetben komolyan kell venni és lehetőleg elkerülni. Talán képletesebbé teszi a dolgot, ha a fent említett gyári hasonlatot kibontva képzeljük el. A gyárunknak egy nagy terhelése vagy munkája van, ezt mindenképpen el kell végezni. Ez az élet, vagyis az, hogy a testünket egészségesen, hatékonyan működteti. Erre a munkára nagyon sok üzemagyagot használ a gyár. Ha nem kapja meg a megfelelő mennyiségű üzemagyagot, a termelés elmarad.

Mit tegyünk ellene?

A legtöbben úgy vélik, hogy akár több mint két litert is jobb meginni naponta. Ez ugyanis testünk minden részét segíti, méregteleníti, sőt még az alakunkra is jótékony hatással van. Azonban a három liternél sokkal több folyadék nincs pótlólagosan jobb hatással egészségünkre. Csak sportolóknak és - a mostani nyári hőség idején érdemes erre figyelni - magas hőmérséklet idején javallott többet inni.
Sok ételünk tartalmaz jelentős mennyiségű vizet: az eper, a zöldségek 90 százalékban, az alma és a húsfélék 80 százalékban, a kenyér 40 százalékban áll vízből. Tehát aki egészségesen táplálkozik és sok gyümölcsöt, zöldséget fogyaszt, annak akár 1,5 liter folyadék is elég a kiszáradás, a dehidratáció elkerüléséhez.

Az állandó és nagymértékű ivásnak amúgy nincs valódi haszna: a vesék óránként legfeljebb egy liter vizet tudnak kiválasztani. Ha ennél többet iszunk, akkor csak feleslegesen terheljük a vesénket. Ha valaki evés közben túl sokat iszik, azzal felhígítja a gyomorsavat és azt veszélyezteti, hogy az ételben lévő kórokozók nem pusztulnak el a gyomorban. Így például evés előtt fél órával jobb, ha már nem iszunk. Egy pohár bor vagy némi sör viszont más hatással van: az alkohol kis mértékben antiszeptikus.

Különösen veszélyes a vízmérgezés. A túl sok víz a test sóháztartását felborítja. A nátrium és a kálium és további ásványi anyagok határozzák meg a testünkben az elektrolitok egyensúlyát. Aki túl sok vizet iszik, halálos veszélybe sodorhatja magát. Felborul az egyensúly a szervezetében: szívritmuszavarok léphetnek fel, víz gyűlik fel a tüdőben, a vese pedig felmondhatja a szolgálatot. Ennek az előjelei: paradox módon erős szomjúságérzés (ez a sóhiány miatt lép fel), rosszullét, hányás, erős fejfájás és egyensúlyzavarok, légzéselégtelenség, végül kóma, ami akár halálhoz is vezethet.

Ne feledje, az Aqua Vital vízadagolóival bármikor könnyen, gyorsan juthat friss, tiszta ásványvízhez! Ráadásul adagolni is tudja a mennyiséget! Most díjmentesen kipróbálhatja őket 14 napig, minden kötelezettség nélkül!