Lehetséges túl sok vizet inni?

Sokan emlegetik, hogy milyen sok vizet isznak fogyókúrás céllal, méregtelenítés vagy betegségek elleni harc során. Aggasztó, hogy sokan büszkén hangoztatják, 8-10 pohár vizet is megisznak az egyéb folyadékok mellett. Vajon mennyi az ideális mennyiség? Létezik, hogy olyan sokat iszik valaki, ami már káros az egészségre?

Az emberi test nagyjából kétharmada víz. Egy 80 kg-os ember esetében ez 53 liternek felel meg. Nők esetében ez a mennyiség kicsit kevesebb. Ezt a mennyiséget nem veszítjük el naponta, mivel szervezetünk egyensúlyt tart fenn a vérkeringésben és a testnedvekben. Egy egészséges felnőttnek 2 liter vízre van szüksége naponta a kiszáradás megelőzése céljából. Ez alól csak a vízháztartás egyensúlyának megbomlásával járó állapotok a kivételek, mint például a szívbetegség vagy veseelégtelenség.

A folyadékbevitelünk fő forrását az a sokféle ital adja, amit naponta fogyasztunk: csapvíz, üdítők, turmixok, tea, kávé, energiaital, sőt a sör is. Sokan elfeledkeznek azonban arról, hogy a táplálékaink is tartalmaznak vizet. A zöldségekben és gyümölcsökben relatíve sok található: akár 95 százaléknyi is. A szervezetünk is előállít vizet az anyagcsere során. Ami érdekes, hogy nagyjából ugyanolyan mennyiséget veszünk magunkhoz a táplálékkal, mint az ivás során.

A vízszükségletet növelő tényezők

Forró és száraz klíma

Logikus, hogy melegebb és szárazabb időben több víz távozik a szervezetből, többet kell inni. Télen viszont kevesebb is elég. Jó ötlet, ha mindig az aktuális időjáráshoz alkalmazkodik a folyadékbevitel.

Fizikai megerőltetés

Aki megerőltető testmozgást végez, az sok vizet veszít az izzadással, amit pótolni kell. Aki többet mozog, annak többet kell innia.

Betegségek

A lázas betegnek is több folyadékra van szükségük, különösen C-vitaminban gazdag gyümölcslevek formájában. Hasmenés, hányás esetén a folyadék mellett az elvesztett ásványi anyagokat is pótolni kell. A köszvényes, májproblémákkal küzdő és veseköves betegeknek szintén többet kell inniuk, de nem túlzott mértékben.

Fogyókúra

Az étkezések közti vízivás, és alacsony energiatartalmú italok fogyasztása csökkentheti az éhségérzetet, de ezeket bele kell számolni a napi mennyiségbe.

A lényeg az önmérséklet

Érdemes megmaradni a napi 10-12 pohárnyinál, de ebbe minden ital beletartozik. A hangsúly a visszafogottságon és önmérsékleten van, továbbá azon, hogy mindig az adott körülményekhez kell illeszteni a bevitelt.

Úgy gondolja túl sok vizet iszik? 

A víz életünk egyik alappillére, fontos szerepet játszik szervezetünk működésében az anyagcserénktől a hőháztartásunkig. Minden bizonnyal ezért is él számtalan tévhit a testünkre gyakorolt hatásával kapcsolatban. Összeszedtünk párat, a közkeletű tévhitekből

Egészségesebb bőrünk lesz, ha sok vizet iszunk

Testünk hozzávetőlegesen hatvan százaléka folyadék, vagyis egy átlagos 80 kilós férfi súlyából 48 kilogramm már eleve víz. Beláthatjuk, hogy napi 2 pohár plusz folyadékbevitel semmilyen hatással nem lenne a bőrünkre.  

Legalább 8 pohár vízre van szükségünk minden nap

Testünk hidratálásának mértéke egyénenként változó, nagyon sok tényező hatással van rá. Függ az egészségügyi állapottól, testfelépítéstől, testsúlytól. Továbbá az időjárás és a testmozgás mértéke is befolyásolja a napi vízszükségletünket. Ráadásul folyadékigényünk mintegy 20 százalékát ételekből visszük be a szervezetünkbe. A legcélravezetőbb ha megfogadjuk a legjobb szakértő, a testünk tanácsait és akkor iszunk, ha szomjasnak érezzük magunkat!

A sok folyadék elősegíti a méreganyagok kiürülését

Abban senki sem kételkedi, hogy veséink tisztítják meg szervezetünket a méreganyagoktól, melyek a vizeletünkkel távoznak. A veséink nem fognak gyorsabban dolgozni, egyedül azt érjük el hogy csökken a méregszűrő képessége a nagymennyiségű víztől. Ehhez a tévhithez szorosan kapcsolódik a következő állítás is.

Akkor jó, ha a vizeletünk színtelen

Mivel a mézszínű vagy sötétsárga vizelet dehidratáltságra utal, sokan azt gondolják akkor jó ha színtelen. De ne essünk át a ló túlsó oldalára sem! Ez annak az egyértelmű jele, hogy túl sokat iszunk. 

A megnövekedett vízivás elősegíti a fogyást

Mivel a víz nem tartalmaz kalóriát és pillanatnyi teltségérzetet okoz, így igaz is lehetne ez az állítás.
Azonban a víz annak ellenére, hogy elengedhetetlen az élethez, nem csodaszer. Ráadásul puffadást okozhat, ha sós ételekkel kombináljuk.

Összefoglalva, számtalan tévhit él melyek a vízzel és annak fogyasztásával kapcsolatosak. Azonban mindegyik alapja egy dolog: a víz elengedhetetlen az életünkhöz.

Mi szeretnénk megkönnyíteni az Ön, családja és munkatársai életét ezét figyelmébe ajánljuk hálózati vízadagolóinkat, szódagépeinket, melyekkel otthon, és az irodában sem lesz gond többé, hogy szem előtt tartsa a vízivás fontosságát!

Ne feledje, az Aqua Vital vízadagolóival bármikor könnyen, gyorsan juthat friss, tiszta ásványvízhez! Ráadásul adagolni is tudja a mennyiségetT Most díjmentesen kipróbálhatja őket 14 napig, minden kötelezettség nélkül!