Vizet vagy sportitalt fogyasszunk inkább testmozgás alatt?

A megfelelő folyadék utánpótlás kiemelten fontos testedzés alatt, elengedhetetlen a sportolók a teljesítmény, a biztonság és a komfortérzet szempontjából. Minél hosszabb ideig és minél intenzívebben mozgunk, annál fontosabb, hogy a megfelelő típusú folyadékpótlás megtörténjen.

A testünk folyadékvesztését befolyásoló tényezők:

  • Magasság: A nagy magasságban való edzés növeli a szervezet folyadékveszteségét, így a test folyadékigényét is
  • Hőmérséklet: A melegben való testedzés növeli az izzadás általi folyadékveszteséget, míg a hidegben történő testmozgás nehezíti a légzés általi folyadékveszteség felismerését. Mindkét esetben fontos, hogy megfelelően hidratáljunk
  • Izzadás: Egyesek többet izzadnak, mint mások. Amennyiben többet izzadunk, mint mások, jobban ki vagyunk téve a kiszáradás veszélyének. Mérjük meg a testsúlyunkat edzés előtt és az után is, hogy felmérjük az izzadság általi folyadékvesztést
  • Edzés hossza és intenzitása: Az órákon át tartó testmozgás azt jelenti, hogy egyre többet kell inni a kiszáradás megelőzése érdekében

A víz a legjobb választás a test megfelelő folyadék utánpótlásának biztosítására. Azonban, amennyiben egy óránál hosszabb testmozgást végzünk, akkor érdemes lehet megfontolnunk a sportitalok fogyasztását is. Hatványozottan igaz ez nagyfokú izzadás esetén, hiszen izzadás közben rengeteg elektrolitot vesztünk. Az elektrolitok létfontosságúak az élethez, valójában testünk ezek nélkül nem is tudna megfelelően működni. Az elektrolit alapvetően a következőkből épül fel: nátrium-, kálcium-, kálium-, magnézium-klorid, hidrogén foszfát és hidrogén-karbonát. A nátrium és a kálium többek között hatással van az izomműködésre is. Ha az elektrolitok nagyon lecsökkent szintje izomgörcshöz és fejfájáshoz vezethet.

Azonban fontos leszögezni, hogy a sportitalok gyakran nagyon cukrosak, így fogyasztásuk megnehezíti a fogyást. Ezért akik szeretnének leadni a súlyukból, mindig vízzel pótolják a folyadékot. Soha ne érezzzük úgy, hogy magas cukor tartalmú sportitalt kell innunk! A kemény edzésmunkát leszámítva a sportitalok nem ajánlottak a hétköznapi folyadékbevitelhez.

Ne feledje, az Aqua Vital vízadagolóival bármikor könnyen, gyorsan juthat friss, tiszta ásványvízhez!
Most díjmentesen kipróbálhatja őket 14 napig, minden kötelezettség nélkül!